Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Obowiązujące W Rybach

Bez kategorii

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Ważne W Rybach Świeże ryby – szczególnie te szerokie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale same hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy i nowe składniki odżywcze. Które z nich spożywać i dlaczego? Poznaj powody, dla jakich warto urozmaicić jadłospis, stosując do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Ważne W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo coraz większej otwartości na ostatnie smaki, a też będącej świadomości zdrowego odżywiania – jest ciągle małe. Statystyczny Polak wypija ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, aby jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze względu na ich liczbę odżywczą i prozdrowotną. Jakie składniki można odkryć w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich obecne są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Robienie tych ruchów na organizm żywy jest nie do przecenienia: zacząwszy od dobrego nacisku na działanie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Coraz częściej integruje się kwasy omega-3 z działaniem antydepresyjnym, i choćby z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze wkład w ciągach regeneracyjnych),
selen (jest życie antyoksydacyjne i chroni komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga dobre działanie tarczycy),
fluor (pyta o stan kośćca i zwiększa zęby).
I w mięsie ryb obecne są witaminy: A, E i C. Tworzy ono i bogate źródło witaminy D, która stanowi szczególnie obowiązująca w życiu homeostazy organizmu, myśli o jego wytrwałość i liczy układ z odpowiednią czynnością układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb przyznaje się dużą ilością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i poprzez niego niewytwarzanych. Cechują się wysoką strawnością dodatkowo są brane w prawie 90%. Jest wtedy pozytywny wpływ na cały stan odżywienia organizmu – i przy tym płaci budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o